فشارخون دارید؟ چای سبز نخورید

نتایج یک تحقیق نشان داده کسانی که به دلیل داشتن فشار خون مجبور به استفاده از دارو هستند بهتر است چای سبز نخورند زیرا نوشیدن آن از اثر درمانی دارو می‌کاهد.
آموزش کامپیوتر به کودکان

به گزارش جام جم سرا، در این بررسی که بین جامعه آماری کوچکی انجام گرفت، پزشکان از ۱۰ شرکت‌کننده در مطالعه درخواست کردند پس از نوشیدن روزانه حدود سه فنجان چای سبز یا آب به مدت ۱۴ روز، ۳۰ میلی‌گرم نیز از یک داروی فشارخون موسوم به «نادولول» مصرف کنند. آنگاه این پزشکان میزان داروی موجود در خون بیماران را مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند در خون افرادی که چای سبز نوشیده بودند نسبت به گروهی که آب مصرف کرده بودند، آثار دارو ۷۶ درصد کمتر وجود دارد.
هلث دی نیوز نوشت: به گفته محققان، در این مطالعه کوچک که از دانشگاه پزشکی فوکوشیما در ژاپن و دانشگاه‌های دیگر در آلمان، ژاپن و ایتالیا حضور داشتند، بیمارانی که از این نوع داروی کاهنده فشارخون مصرف می‌کنند باید از نوشیدن چای سبز بپرهیزند.
طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، نادولول تنها دارویی نیست که با مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها تداخل دارد. به طور مثال مصرف آب گریپ فروت همزمان با داروهای کلسترول و برخی داروهای دیگر فشارخون نیز از اثر درمانی دارو‌ها می‌کاهد.
به گفته این پژوهشگران، ترکیبات موجود در چای سبز همچنین از جذب داروی نادولول در روده جلوگیری می‌کند.

اشكال دارويي:

پودر (عرضه به صورت چاي كيسه أي 25 عددي)

موارد مصرف:
آموزش کامپیوتر به کودکان

پلي فنول هاي چاي قادر است جذب كلسترول را مهار كند و از تخريب Catecholamin جلوگيري نمايد و باعث تخريب تري گليسيريد ها در بافت چربي كه به موجب آن وزن كاهش مي يابد، مي شود .چاي سبز آشاميدني تحريك كننده است كه باعث آرامش شده و خستگي عضلاني و رواني را بر طرف مي نمايد و مي توان آن را در هنگام تب ( هيجان ) استفاده كرد. كافيين موجود در چاي اثر ادرارزايي بر روي كليه ها دارد و دفع را تحريك مي كند. بنابراين گمان مي رود كمكي براي هضم و آرامش براي استرس هاي بعد از مصرف غذا است.

دم كرده چاي سبز فعاليت آنتي باكتريالي را بر روي تعدادي باكتري نشان مي دهد و درماني براي اسهال خوني است. بدون شير و شكر چاي سودمند براي درمان اسهال است ولي همراه با شير و شكر چاي به صورت يك ملين (ضد يبوست) عمل مي كند.

Epigallocatenin Gallat (EGCG) همچنين از رشد تومور ها در سرطانهاي مري، معده و روده جلوگيري مي كند و مصرف 5 گرم چاي در هر روز مي تواند سنتز نيتروز آمين را كاهش دهد، ويتامين C و پلي فنولها، به خصوص كاتنين ها سنتز Endogenous نيتروز آمين ها را بلوك مي كنند.ميزان بالاي سلنيم در چاي يكي از علل شيوع پايين سرطان در ژاپن است.

گزارش شده است كه عصاره چاي بسيار موثر تر از تركيبات فلورايد در جلو گيري از پوسيدگي دندان مي باشد.

موارد استعمال در پزشكي گذشته:

در طب سنتي ايران دم كرده چاي سبز جهت كاهش چربي خون و ضد چاقي مصرف مي شود.

اجزاي فراورده:

هر كيسه حاوي 2.5 گرم برگ چاي سبز (Camellia Thea) مي باشد.

مواد موثره:

كافيين، پلي فنول ها، آلكالوييد باز پورين، كاروتن، ريبوفلاوين، نيكوتنيك، پانتوتنيك، آسكوربيك اسيد مواد موثره برگهاي اين گياه را تشكيل مي دهند.

آثار فارماكولوژيك:

بيش از 70% از بيماران ديابتي كه تحت كنترل قند بودند رهايي از درد و كرختي همراه با سوزش و خارش را در پاها نشان دادند و هيچ گونه اختلال در خواب آنها مشاهده نشد و افزودن چاي سبز در رژيم غذايي اين بيماران احساس خوب بودن و شادابي ايجاد كرد و بدين گونه چاي سبز به عنوان يك رها ساز از درد و حس كوفتگي و سوزش در بيماران ديابت عصبي شناخته شد.

مقدار مصرف: 3 بار در روز

دستور مصرف:

يك كيسه را در يك فنجان آب جوش قرار داده 5 دقيقه صبر كنيد سپس كيسه را پس از فشردن خارج نموده محتوي فنجان را ميل نماييد.

عوارض جانبي: عوارض جانبي گزارش نشده است.




[ بازديد : 550 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 5 مرداد 1394 ] [ 20:09 ] [ چای سبز ]
[ ]