محققان ایرانی از عصاره چای سبز پماد درمانی تولید كردند

نخستین بار درعرصه علوم پزشكی جهان، محققان ایرانی موفق به تولید پماد گیاهی درمان سوختگی و جراحی از عصاره چای سبز شدند.

یزدفردا :شهركرد- نخستین بار درعرصه علوم پزشكی جهان، محققان ایرانی موفق به تولید پماد گیاهی درمان سوختگی و جراحی از عصاره چای سبز شدند.

به گزارش ایرنا، طرح تهیه و فرآوری پماد گیاهی درمان زخم سوختگی و جراحی بر پایه عصاره الكلی گیاه چای سبز، با شماره 73713 در اداره ثبت اختراعات سازمان مالكیت صنعتی به ثبت رسیده است.

طراحی و اجرای این پروژه تحقیقاتی به مدت دوسال از سوی'سید یزدان اسدی' و'ساره عزتی' دانشجویان دكترای پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد با همكاری'پویا پارسائی'دانشجوی دكترای دامپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد در مركز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد انجام شده است.

یكی از محققان این پروژه گفت: داروی یاد شده دارای مزایایی نسبت به داروهای رایج شیمیایی است و مشابه داخلی و خارجی نیز ندارد.

'سید یزدان اسدی' روز یكشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در دسترس بودن و وفور گیاه چای سبز،راحتی استفاده و عدم نیاز به فرآوری پیشرفته در تولید،ارزانی و قیمت كم در مقایسه با دیگر داروهای شیمیایی، از ویژگی های این پماد گیاهی است.



به گفته وی، نداشتن عوارض جانبی فیزیولوژیك(اثرات آلژیك موضعی پوستی و سیستمیك) بر بدن، تاثیرپذیری زیاد بر زخم سوختگی درجه دو و زخم جراحی در مقایسه با گروه'شاهد' و گروه' وازلین'، جلوگیری از عفونت ثانویه پوستی بدلیل خواص آنتی باكتریال از دیگر ویژگی های بارز این پماد گیاهی می باشد.

این محقق ایرانی افزود: با توجه به مطالعه حاضر و مطالعات مشابه، این پماد می تواند به عنوان یك داروی جایگزین در درمان اسكار زخم مطرح باشد.

به گفته اسدی، این دارو به ثبت رسیده و به عنوان یك اختراع ناب آماده تجاری سازی و سرمایه گذاری است.

به گزارش ایرنا،هم اكنون در برخی موارد، جراحات ناشی از سوختگی و عمل جراحی به صورت شیمیایی درمان می شود.


[ بازديد : 419 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 19 خرداد 1394 ] [ 19:12 ] [ چای سبز ]
[ ]