تاثيرات جالب چاي سبز بر روي پوست


بهترين داروي گياهي براي پوست شما چاي سبز است.

بهترين داروي گياهي براي پوست شما چاي سبز است. اين چاي گياهي از زمين هاي کشاورزي خطه سر سبز گيلان جمع آوري مي شود. چاي سبز بهترين انتخاب براي پوست شما است. چاي سبز موادي داره که روند پيري پوست رو معکوس مي‌کنه. مصرف چاي سبز رد سن رو از روي پوست کمرنگ مي‌کنه و با افزايش خاصيت ارتجاعي پوست مانع ايجاد چروک مي‌شه که نماد پيري پوسته.

يکي از مهم‌ترين خواص چاي سبز روي پوست اينه که اشعه مضر خورشيد رو خنثي مي‌کنه. اشعه ماورابنفش همون چيزيه که براي فرار از دستش به کرم‌هاي ضدآفتاب پناه مي‌بريم. اما چاي سبز به کمک پوست مي‌ره و نقش يه لايه UV رو براي پوست بازي مي‌کنه.چهارمين و يکي از حياتي‌ترين خواص نوشيدن چاي سبز اينه که از ابتلا به سرطان‌ها از جمله سرطان پوست پيشگيري مي‌کنه.

چاي سبز، علاوه بر تمام ويژگي‌هاي درماني که دارد، مي‌تواند در نگهداري از پوست و زيبايي شما هم تاثير گذار باشد. چاي سبز منبع سرشار از پلي‌فنول‌ها و آنتي‌اکسيدان‌ها است که آن را به يک ماده ضد پيري، ضد التهاب و ضد سرطان تبديل کرده است. اين نوشيدني معجزه‌آسا در ترکيب بيشتر داروهاي گياهي محافظت از پوست استفاده مي‌شود.

چاي سبز همچنين به عنوان يک محافظ قوي، مي‌تواند وظيفه حفاظت از پوست در معرض آفتاب، جذب راديکال‌هاي آزاد و کاهش التهاب ناشي از اشعه هاي مضر UV را بر عهده بگيرد. اولين خاصيت چاي سبز براي پوست از روحيه جنگنده اين چاي در مقابل راديکال‌هاي آزاد نشات مي‌گيره. راديکال‌هاي آزاد در شرايط نرمال وقتي بدن در معرض نور خورشيد، آلودگي و دود سيگار قرار مي‌گيره فعال مي‌شن.

چاي سبز آنتي‌اکسيدان‌هايي داره که سوار جريان خون مي‌شن و به جنگ اين راديکال‌ها مي‌رن. پيروزي چاي بر اين راديکال‌ها تاثير خودش رو روي پوست مي‌ذاره. همين امروز چند کيسه چاي سبز تهيه کنيد و آن را در درون آب داغ دم کرده و بگذاريد خنک شوند. از اين به بعد به جاي شستن صورت خود با آب معمولي از اين محلول معجزه آسا استفاده کنيد.

بعد از شستن صورت با اين محلول آن را خشک نکنيد و بگذاريد به طور طبيعي خشک شود. پيروي دائمي از اين روش مي تواند به تدريج جاي زخم و جوش ها را در صورتتان بهبود بخشد. و از بروز مجدد آکنه نيز پيشگيري کند.علاوه بر آن شما با اين روش صاحب يک مرطوب کننده دست و صورت عالي شده ايد.

موهاي خود را حالت دهيد :

امروزه درمان سم زدايي از موها در بين مردم رواج بسياري پيدا کرده است. اگر چه استفاده از محصولاتي که بر پايه چاي سبز درست شده اند بسيار مفيد مي باشند، وليکن فوايد آنها اگر از چاي سبز خانگي کمتر نباشد بيشتر هم نيست. بعد از شستن موها با شامپو، به جاي استفاده از حالت دهنده هاي مو، از عصاره چاي سبز با آب به جاي نرم کننده مو استفاده کنيد. چاي سبز به خاطر مواد مغذي فراواني که دارد، موجب تقويت در رشد موها شده و تغذيه موها را بهبود مي بخشد.

چشم هايي درخشان و بدون پف و سياهي دور آن :

چشمان پف کرده و سياهي دور چشم ها، مساله اي است که اين روزها خيلي ها با آن درگيرند. يکي از روشهاي مؤثر براي درمان اين مشکلات استفاده از کمپرس چاي سبز مي باشد. از اين پس به جاي دور ريختن کيسه هاي تفاله چاي سبز، آنها را در يخچال بگذاريد تا خنک شوند. سپس از آنها به عنوان کمپرس روي چشمان خود به مدت حداقل 20 دقيقه استفاده کنيد. محتويات آنتي اکسيدان برگ چاي سبز، چشم ها را پاکسازي کرده و تنش ها و فشارهاي اطراف آن را بهبود مي بخشد.


[ بازديد : 193 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 19 خرداد 1394 ] [ 18:56 ] [ چای سبز ]
[ ]